Pagina's

zaterdag 14 september 2013

gelezen

Toen Kathleen op haar blog Attachments van Rainbow Rowell aanraadde kocht ik het prompt het e-book. 't Is te zeggen, ik kocht blijkbaar Attachements. Ziet u de fout? Ik had namelijk niet gezien dat er in de titel een E te veel in stond en had dus de Franse versie aangeschaft in plaats van de Engelse. Het is niet de eerste keer dat mij dit overkomt. Euhm ja, dat van die ezel en die steen, dat slaat duidelijk niet op mij.

Ik ging echt geen Franse vertaling lezen en dus kocht ik ook het Engelse e-book. Bijgevolg had ik al het dubbele van de gewone prijs betaald (want digitale boeken kan je niet terugbrengen, toch? Ik heb het niet gecheckt) maar kom, de samenvatting van Kathleen maakte dat het dat wel waard leek.

Eerlijk gezegd was ik na het lezen ontgoocheld. Ja, ik heb gelachen en ja, Beth en Lincoln zijn leuke personages en uiteraard wou ook ik dat ze een koppel werden. Het is echter de manier waarop ze samenkwamen, die mij minder aansprak. Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik denk dat ik iets romantischer had verwacht en ik denk vooral dat mijn verwachtingen in het algemeen te hoog lagen. Een boek waarvan je denkt dat het geweldig wordt gewoon ok vinden, dat steekt een beetje tegen.

Een week voordien had ik voor bijna geen geld Reasons I Fell for the Funny Fat Friend gekocht. Een boek met een verschrikkelijke titel en waarvan ik dacht dat het een soort van stationsromannetje voor young adults zou zijn. Ik had totaal geen verwachtingen toen ik eraan begon en het heeft mij aangenaam verrast. Niet dat dit het beste boek ooit is, of dat ik vind dat iedereen dit zou moeten lezen, maar het was goed geschreven, grappig en leuk en juist omdat ik het niet verwacht had, kon ik het met een beter gevoel wegleggen* dan Attachments.



*dat wegleggen is uiteraard een metafoor: wegleggen doe je met echte boeken, voor e-books moet je gewoon op het 'terug'-pijltje duwen maar dat klonk niet zo goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten