Pagina's

zondag 30 oktober 2011

Fake Asian stuff


Ik heb vrienden die authentiek Thais koken. Superlekker dus, maar authentiek betekent met echte Aziatische producten. Voor hen dus geen Ketjap van Conimex, noodles van Suzy Wan, laat staan sojasaus van het huismerk van Delhaize. Alleen “the real stuff” uit de Aziatische supermarkt of meegebracht van een reis naar Thailand.

En dus deed ik dat ook. Enkel de juiste en echte producten stonden bij mij in de kast. Maar toen kwam er een kindje en een nieuw huis, niet meer zo dicht bij het centrum en stilaan begonnen die flesjes en potjes uit de Aziatische winkel op te raken en was een uitstapje naar de gewone supermarkt veel eenvoudiger dan naar de Lakenstraat in Brussel waar je niet kunt parkeren. Al maanden denk ik erover toch eens te gaan om wat goederen in te slaan maar ondertussen veroveren de fake oosterse producten mijn kast. 


Het gaat zelf zo ver dat ik er één van de overgesponserde gerechten van Piet Huysentruyt mee maak. En verslaafd dat ik er aan ben... Check het zelf op zesta.be

Voor het echtere werk verwijs ik graag naar Thai Table.com maar ik vrees dat zonder dat uitstapje naar de Aziatische supermarkt er weinig te maken valt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten