Pagina's

maandag 8 april 2013

proper

In onze tuin staat een grote blauwe plastieken regenton. Een erfenis van de vorige bewoners. Geen idee waarom zij de ton geplaatst hebben, wij maken er alleszins geen gebruik van. De ton is dan ook steeds helemaal gevuld met regenwater en aangezien dat water stilstaat, is het vies en groen. De regenton heeft een enorme aantrekkingskracht op Léon. Mochten we hem laten doen, hij zou er uren mee/in kunnen spelen. Maar dat mag hij dus niet.

Vandaag speelde Léon in de tuin en wroette hij in de aarde. Omdat we bijna gingen eten, vroeg ik hem om zijn handjes te wassen. Zijn antwoord was (uiteraard): "NEE!" Aangezien het eten nog niet klaar was liet ik het even zo.

Een paar minuten later komt Léon naar mij en zegt fier: "handjes zijn proper." Ik kijk naar zijn vingertjes die nog helemaal zwart zijn. "Léon, jouw handjes zijn helemaal niet proper." Waarop hij antwoordt: "Jawel, mijn handjes zijn proper want ik heb ze gewassen in het vieze water."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten