Pagina's

donderdag 31 januari 2013

Gelezen [januari]

Tokyo Sanpo | Florent Chavouet | 206 p. | 2009
Japan staat hier redelijk hoog op ons To Go-lijstje, al zal het, vrees ik, nog enkele jaren duren voor we er ook effectief gaan geraken. Ondertussen kunnen we er uiteraard wel over lezen. Florent bracht enkele maanden in Tokio door en tekende zijn indrukken en ervaringen neer met dit mooie en leuke boek als resultaat. De tekeningen in kleurpotlood zijn absoluut prachtig en de stratenplannen van de verschillende wijken ontzettend indrukwekkend.

Met de nieuwe editie van The Whole Story die eraan zit te komen was het hoog tijd om nog eens een paar boeken uit de zomereditie te lezen die staan te verstoffen op mijn tablet. Het werden er uiteindelijk maar twee en dus heb ik nog steeds 4 boeken te gaan.

  
The Kind | Ryan Estrada | 161 p.
Leuk, grappig en origineel (enkel de personages zijn getekend, voor de achtergronden werden foto's uit de Commons van Flickr gebruikt).
A Heart of Stone Work | Box Brown | 109 p.
Box Brown heeft duidelijk iets met/tegen religie. Ook dit boek ging er weer over en ik denk zijn derde in de Whole Story eveneens. Een goed verhaal dat ook nog eens mooi getekend is.

Confessions d'une Gliter Addict | Diglee | 144 p. | 2012
Een boek met een prachtige gouden cover (ook de zijkanten van alle pagina's zijn goud gemaakt). Een vriendin leende het mij samen met La Théorie de la Contorsion (dat ik nog steeds niet heb uitgelezen). Dit zijn boeken over de "problemen" van heel meisjesachtige meisjes en ik ben zo niet. Daarnaast vind ik het vaak moeilijk om hun vrouwelijke artistieke geschrift te ontcijferen vooral omdat ze veel Franse woorden uit de moderne spreektaal gebruiken die ik niet ken en dus niet begrijp. Kan wel leuk zijn, maar geef mij toch maar een ander genre.

Good-Bye Chunky Rice | Craig Thompson | 125 p.
Dit is het allereerste boek van Craig Thompson. Chunky Rice is een schildpadje dat, zelfs al draagt hij zijn huis op zijn rug, niet goed weet waar hij thuis hoort. Goed verteld en, zoals steeds bij Thompson, met absoluut prachtige tekeningen. Daarnaast moet Chunky zowat het schattigste schildpadje zijn dat ik ooit heb gezien.

Chroniques Birmanes | Guy Delisle | 262 p. | 2007
Na het lezen van Chroniques de Jérusalem kreeg ik enkele fnacbons cadeau en wat anders kopen dan nog wat boeken van Guy Delisle. Ook dit is een zalig boek. Ik heb vaak met een glimlach op het gezicht genoten van zijn anekdotes. Delisle is een kei om met enkele eenvoudige tekeningen zijn ervaringen en de werkelijkheid op een rake manier neerzetten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten