Pagina's

zondag 20 mei 2012

Koortsblaas

Ik denk niet dat er iets is dat ik meer haat dan een koortsblaas. Spijtig genoeg overkomt het mij meer dan een keer per jaar. Ook nu weer. En deze keer is het een heel pijnlijke.

Over de jaren heen heb ik een methode ontwikkeld waarmee ik er na 5 à 6 dagen vanaf ben, maar deze methode is alles behalve wetenschappelijk onderbouwd. Misschien gaan koortsblaasjes sowieso wel weg na 5 à 6 dagen, ongeacht wat je doet en weet ik dat niet omdat ik er de hele tijd allerlei zaken zit op te smeren.

Voor de geïnteresseerden: dit is wat ik doe. 3 à 6 keer per dag smeer ik er zalf tegen koortsblaasjes op. De laatste keer gaven ze mij Widmer Lipactin in de apotheek, want blijkbaar wordt Zovirax niet meer gemaakt. Nu ja, echt erg vond ik dat niet want van Zovirax heb ik eigenlijk nooit geloofd dat het werkte. Daarnaast dep ik er, zeker de eerste dagen, wat alcohol op met een wattenstaafje om het ding uit te drogen. Ik gebruik de alcohol die we in het ziekenhuis meekregen na de geboorte van Léon om zijn navelstreng te verzorgen maar ik neem aan dat vodka ook een optie is. Tussendoor, wanneer de koortsblaas echt pijn doet, doe ik er een dikke laag Purol op. Purol is een vette verzachtende zalf, die in mijn familie al generaties lang wordt gebruikt bij allerlei kwaaltjes.


Heeft er iemand andere tips? Als ze het genezingsproces zelfs maar met enkele uren versnellen zou ik daar al ongelofelijk dankbaar voor zijn. Want een uur zonder koortsblaas, is een uur meer knuffeltijd met mijn zoontje of vriend (want zij willen dat ik ver uit hun buurt blijf uit schrik dat ik het hatelijke en oh zo besmettelijke ding zou doorgeven).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten