Pagina's

dinsdag 24 februari 2015

megagrote aanrader

Léon en ik gaan regelmatig samen naar de bibliotheek. We zijn al een heleboel leuke boeken tegen gekomen, maar vorige week stootten we op een absoluut pareltje: Het Ongelooflijke Verhaal van de Megagrote Peer van Jakob Martin Strid.


Het boek is een dikke hit zowel bij de zoon als bij mij. Het bestaat uit verschillende hoofdstukken en voor het slapengaan lees ik er 1 à 2 voor. Het is ook super meeslepend! Zo had ik de eerste 4 of 5 hoofdstukken al voorgelezen toen ik donderdagavond plannen had en Léon niet in bed zou kunnen leggen. Ik verwittigde mijn vriend dat hij zeker niet het boek van de megagrote peer mocht lezen want ik wou zelf weten hoe het verder ging. Ik ging Léon bellen om ook hem te overhalen papa een ander boek te laten lezen, toen mijn avondactiviteit op het laatste moment gecanceld werd. Hoera! Goed nieuws! Nu kon ik toch voorlezen en te weten komen hoe het zat met het Mysterieuze Eiland.

Ondertussen hebben we het boek al een keer of 3 gelezen (in het weekend kwam Léon daar specifiek achter achter vragen) en we zijn nog altijd even grote fan. Maar er is ook slecht nieuws: het is nergens meer te verkrijgen! Boehoehoe! Ik heb al overwogen om bij de bibliotheek te zeggen: "Oepsie, ik ben het boek verloren. Is dat nu niet spijtig?" maar ik ben daar veel te eerlijk voor. Daarnaast ben ik deze zomer al een boek vergeten in Denemarken (toen echt per ongeluk) en ik wil nu ook niet op een blacklist terecht komen. (Geen idee of bibliotheken echt een blacklist hebben, maar ik neem liever geen risico's).

Dus, als iemand weet hoe ik de uitgever kan overtuigen om een nieuwe druk te starten of nog beter, als iemand een exemplaar te veel heeft liggen en dat aan mij wil schenken of verkopen, contacteer mij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten