Pagina's

vrijdag 16 maart 2012

#wijvenweek [dag5]

Zelfcensuur

Of wat u deze week niet zag en anders nooit te weten zou komen.


De keuken die bij ons huis kwam is niet van de beste kwaliteit.  Léon heeft deze week één van de handvaten van een lade afgebroken. Volgens mijn vriend kan de schroef niet meer vastgedraaid worden, dus zie ik dat niet snel gerepareerd worden. Gelukkig heeft de lade een 2e handvat en kunnen we het ding nog openen en sluiten. Het is trouwens al het 2e handvat dat afbrak en niet gemaakt wordt. Hoe marginaal kan het worden?


Uiteraard is mijn schminkzakske niet mooi geordend. Wat ik u maandag liet zien gebruik ik wel degelijk maar er zit nog heel wat andere rommel in.


Ik heb een enorme blauwe plek op mijn arm. Ik heb ze maandag opgelopen dus ziet ze ondertussen al groen-geel. Dit komt omdat ik een lui oog heb en daar redelijk slecht mee zie. Gelukkig heb ik nog een 2e wel heel goed oog. Ik moet geen bril dragen maar ik heb geen dieptezicht. Gooi mij bijvoorbeeld nooit een bal toe. Weinig kans dat ik hem kan vangen. Maandag heb ik de afstand tussen mij een een zuil totaal slecht ingeschat en liep ik tegen een hoek ervan. Vandaar de pijnlijke, blauwe plek. Gisteren heb ik een glas willen inschenken voor een vriendin die een beetje verder aan tafel zat. Normaal gezien pak ik dat glas altijd bij mij om zeker te zijn, maar ik was overmoedig en dacht dat het wel goed zat. Niet dus, ik goot er totaal naast. Gelukkig was het maar water. Ik heb ook vaak blauwe plekken op mjn benen omdat ik tegen paaltjes of lage tafeltjes loop. Of tegen de hoek van ons bed. Dat staat al drie jaar op dezelfde plaats en een mens zou denken dat ik ondertussen wel weet hoe die scherpe hoeken te vermijden maar ik blijf dat dus slecht inschatten.

Zo'n lui oog, dat klinkt misschien nogal banaal op een dag waarop beloofd werd om tot onthullingen over te gaan, maar eerlijk: ik heb het daar toch wel moeilijk mee als ik in de spiegel kijk. Ik vind dat echt niet mooi en het is ook de reden waarom ik, op slechts enkele uitzonderingen na, altijd slecht op foto's sta.

En nu we het toch over onthullingen hebben: ik heb getwijfeld om iets over het moederschap te schrijven, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Voor de nieuwsgierigen: hier stond een interessante post en mijn ervaring staat ergens tussen de reacties.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten