Pagina's

vrijdag 25 mei 2018

over hollanders, onweer en tegenvallers


Ik wou deze blogpost schrijven:

Het was 17 uur en het begon te regenen. Hard te regenen. En te onweren...
En ik was zoals altijd met de fiets.

“Zou je dat wel doen, fietsen in onweer? Is dat niet gevaarlijk?”, vroeg mijn collega. “Dat zal toch wel meevallen zeker? Wacht ik zal het eens googlen.”

Uiteraard moet je nooit googlen of iets gevaarlijk is, want dit is Google’s eerste voorstel als je ‘fietsen tijdens onweer’ opzoekt:

Het artikel lijst de ene afschrikwekkende tip na de andere op. Tips die je de zin ontnemen met de fiets een onweer in te trekken. Eén zei letterlijk: ‘Ga niet naar huis of uw bestemming rijden’.

Als ik de link bekijk zijn ze blijkbaar begonnen met 20 tips:
www.fietsen123.nl/fietsnieuws/bent-u-op-een-fiets-veilig-bij-onweer-absoluut-niet-20-overlevin

Waarschijnlijk was er toen toch één Nederlander die wat nadacht en zei: “Nou, nou, nou, moeten we dat allemaal niet een beetje relativeren? We willen toch niet dat onze lezers hartstikke angstig worden als er onweer is? Straks piesen ze nog in hun broek.”

En zo mocht tip 21 uiteindelijk de lijst afsluiten: ‘Raak niet in paniek als u geen schuilplaats kunt vinden. Zelfs als u door zou fietsen is het risico om getroffen te worden nog steeds relatief laag’.

Oef, de opluchting.

Ik vond dat grappig. En was er van overtuigd dat dit een realistisch relaas was van hoe het artikel ontstaan was. Maar de tips zijn niet genummerd. Ze staan in bulletpoints. En toen ik ze telde bleken het er fokking 23 te zijn.

Daar ging mijn theorie. Bedankt mannen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten