Pagina's

woensdag 11 november 2015

te laat

6 jaar nadat we in ons huis introkken zag ik het eindelijk eens zitten om alles wat we in die afgelopen jaren op zolder hadden gesmeten eens op te ruimen.

Tijdens deze opruim profiteerde ik er van om ook wat (slecht belichte) foto's van overgebleven babyspullen te nemen en ze op 2ehands te zetten. Zo heb ik onder andere een relax die een opfrisbeurt nodig heeft in de aanbieding, een isofix, en accessoires voor een tripp trapp.

Verkopen op 2ehands is one big pain in the ass met mensen die belachelijk weinig bieden, een bod doen om daarna nooit meer iets van zich te laten horen, beloven om langs te komen maar dat dan toch niet doen en wat nog allemaal...

En toen was er eindelijk iemand die oprecht geïnteresseerd was in de accessoires voor de tripp trapp. De mens in kwestie kwam aan mijn deur bellen en zei hij dat hij zijn tripp trapp had meegebracht om eens te kijken hoe het werkte. En wat een geluk voor hem want bleek dat mijn accessoires uit 2009 net niet op zijn nieuwe stoel gezet kunnen worden (het scheelde millimeters).

Daarstraks kwam iemand voor de isofix en rarara, net hetzelfde verhaal. De isofix kon wel correct geïnstalleerd worden in haar auto, maar haar nieuwe maxicosi (een bubble of whatever, ik ben totaal niet meer mee met die dingen) wou maar niet vastklikken. En ook hier een kwestie van millimeters.

Uiteraard hebben al die merken veel liever dat je hun nieuwe producten aanschaft dan dat je een tweedehands koopje scoort en dus zorgen ze ervoor dat je bijna niet anders kan. Hurray for capitalism. Ik begin te vrezen dat ik niet van mijn spullen ga af geraken tenzij ik ze in het containerpark afzet.




1 opmerking:

  1. Slim van die mens, want ik ben er thuis pas achter gekomen dat de nieuwe zitjes niet pasten op een oude trip trap. Van zo'n merk verwacht je toch duurzaamheid, maar nee, baby's zijn big business. Walgelijk dat er op die manier zoveel afval wordt gecreeerd. En ja, verkopen op 2dehands valt tegen zeg. Ik koop zelf veel tweedehands, maar blijkbaar ben ik een erg brave klant.

    BeantwoordenVerwijderen