Pagina's

dinsdag 21 juli 2015

kunst

Ongeveer één keer per jaar frutsel ik graag met papier maché. Zo heb ik hier al een paar kommetjes liggen (bestaat er iets simpeler?), maar ook een schildpaddoosje en een cactus.

Vandaag was de verjaardag van mijn mama en op haar verlanglijstje stond een kunstwerk. De ideale gelegenheid om karton, (keuken)papier en behangerslijm boven te halen en iets ineen te steken.

Onder het motto Steal Like an Artist vond ik na wat googlen mijn inspiratie bij Nathan Pierce.

En voila, hier het resultaat:

Het werk is getiteld "De Kleinkinderen" en je moet er geen moeilijke symboliek achter zoeken: wat je ziet zijn de 3 kleinkinderen van mijn mama. Het was Léon die de kleur beslist heeft ("je moet blauw nemen, dat is mijn lievelingskleur"). Hij heeft mij trouwens ook geholpen bij verven van de eerste blauwe laag.

Ik heb het werk zelfs gesigneerd, al moesten we de datum er later weer afveilen of het ding bleef niet goed rechtstaan.



3 opmerkingen:

  1. Moh, dat is echt heel mooi! In papier mache nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! volgende punt op mijn programma: de liebster award beantwoorden...

      Verwijderen
  2. Ik vind het geweldig! En keimooi blauw trouwens! Volgende keer leg je me dan ook uit hoe je het gedaan hebt, want nu wil ik dat ook :)

    BeantwoordenVerwijderen