Pagina's

vrijdag 26 juli 2013

fotoboek 2013 [af]

In februari toonde ik het begin van mijn fotoboek. Toen heeft het een tijdje stil gelegen maar ondertussen is mijn boek voor 2012 al meer dan een maand klaar. Dat is 2 maand voeger dan vorig jaar
De coverfoto was een gemakkelijke keuze. Ik wist dat ik een risico nam door de tekst in de rechteronderhoek te plaatsen, en ja hoor. Blurb heeft er net dat beetje te veel van weggesneden. Een les om te onthouden voor volgende keer.


Hier enkele van mijn favoriete pagina's (waar geen andere mensen dan Léon opstaan). Om te beginnen: Lissabon.



Dan enkele pagina's met Léon.




Wanneer ik veel foto's heb van een bepaald moment, zoals een uitstapje naar een dierenpark, maak ik een mozaïek met vierkante foto's om ze allemaal op 1 pagina te krijgen. Van deze pagina ben ik, al zeg ik het zelf, heel tevreden.

Léon met zijn gitaar is een regelmatig terugkerend thema sinds 2011.

Dit jaar heb ik er ook alle grappige uitspraken van Léon ingezet.

Enkele van zijn kunstwerken:

En mijn eyebombingfoto's mochten uiteraard niet ontbreken.

Tot slot nog enkele lessen die ik dit jaar geleerd heb:
- laat aan alle kanten genoeg witte boord over zodat het niet erg is als blurb wat wegsnijdt
- voor 2013 zet ik er meer paginagrote foto's in want dat geeft heel mooi
- we moeten meer foto's trekken van mezelf en mijn vriend, ook al sta ik niet graag op de foto

En ongelofelijk maar waar: ik ben zowaar al aan mijn fotoboek voor 2013 begonnen!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Zelf sta ik verschrikkelijk achter met mijn fotoboekjes ;-) Momenteel maak ik er slechts van onze vakantietjes, maar dan nog... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik deed vroeger ook alleen vakanties, omdat we eigenlijk bijna geen andere foto's trokken de rest van het jaar. pas sinds we léon hebben, maak ik jaarboeken (met dus 99% léonfoto's :p)

      Verwijderen