Pagina's

zaterdag 23 februari 2013

Blik

Toen ik twee weken geleden bij de kapper zat liet ik daar mechen in mijn haar zetten. Die dingen moeten een tijdje intrekken en wat doet een mens ondertussen? Boekskes lezen natuurlijk. Nu had mijn kapster enkel het tijdschrift Blik liggen en dus gebeurde het dat ik tijdens het wachten er enkele exemplaren van doorbladerde. Noem het een 'dirty little pleasure' die hoort bij het kappersbezoek maar waar we eigenlijk niet zo heel graag mee te koop lopen.

Daarstraks werd ik gevraagd om mee te doen aan een enquête. Een onderzoek over de dag- en weekbladen die ik lees, in print of digitaal. Nu volg ik het nieuws wel via google reader, maar tijdschriften koop en lees ik zo goed als nooit. Het antwoord op bijna alle vragen was dus nee.
"Hebt u de laatste maanden De Morgen gelezen?" "Nee."
"Hebt u de laatste maanden de Flair gelezen?" "Nee."
"Libelle?" "Nee."
"De Tijd?" "Nee."
...

Tot de onvermijdelijke vraag "Hebt u de laatste maanden het tijdschrift Blik gelezen?" kwam en ik tot mijn schaamte moest toegeven dat ik dat dus effectief gedaan had. Kreeg ik daar toch zeker geen vijf extra vragen over?

Vanaf nu sta ik bij de verwerkers van de enquête dus bekend als marginale Bliklezer. Leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten