Pagina's

zondag 20 januari 2013

Sneeuwballen

U hebt ze waarschijnlijk wel zien passeren in de krant of op facebook, de artikels over de nultolerantie voor sneeuwballen. Heeft u daarbij ook zuchtend een "erg hé, waar gaat de wereld naartoe?" uitgesproken? Ik anders wel.

Met alle vers gevallen sneeuw, besloot mijn vriend onze stoep vrij te maken. Léon en ik checkten van achter het raam of hij dat wel goed deed. Plots verraste hij ons door kei hard een sneeuwbal tegen de ruit te gooien, juist ter hoogte van ons gezicht. We moesten lachen. Tot Léon uitriep: "Dat mag niet: gooien!"

Dat kan hij alleen maar op school geleerd hebben. Bij deze weten we dan ook weer hoe ze er daar over denken. Als ik hem morgenvroeg al sneeuwbalgooiend afzet, zouden ze mij dan ook straf geven?

voor het artikel in pdf: klik hier

1 opmerking:

  1. oh, erg, dat dat zo verboden wordt. Ik was daar helemaal niet van op de hoogte. Ik gooi ook wel eens graag een sneeuwbal.

    BeantwoordenVerwijderen