Pagina's

woensdag 6 juni 2012

Het heeft duidelijk niet mogen zijn

Toen ik onlangs achter mijn bureau zat kreeg ik wat honger en besloot ik om een wafel uit de automaat te halen. Nu is die automaat op mijn werk een wat raar en oud ding dat alleen stukken van 50 cent aanneemt. Mijn portefeuille zat vol muntstukken maar uiteraard geen enkel van 50 cent. Wel enkele stukken van 1 euro.

We hebben ook een cola-automaat dat niet zo moeilijk doet, dus stak ik daar € 1 in, koos een cola light en hoopte dat ik een stuk van 50 cent zou terugkrijgen. Niet dus. Ik kreeg twee munten van 20 en een van 10.

Gelukkig mogen we altijd bij de receptie aankloppen voor wisselgeld en kreeg ik in ruil voor mijn kleingeld mijn gewenste muntstuk en een glimlach er bovenop.

Ik terug naar de zaal waar de automaten staan, steek mijn 50 cent er in maar als ik een keuze wil maken besef ik dat ik in mijn verstrooidheid helemaal niet voor de wafelmachine sta maar voor de cola-automaat. Verdorie. Dan maar op de grote witte knop geduwd om mijn geld terug te krijgen. En wat doet die machine? In plaats van mijn 50 cent terug te geven, geeft het 2 stukken van 20 en een van 10.

Het heeft niet mogen zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten