Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Waarschuwings- en andere stickers

Als er één schrijfster van chicklit boeken is die ik warm kan aanbevelen dan is het wel Jill Mansell. Haar heldinnen zijn steevast toffe madammen, er lopen allerlei leuke randfiguren rond en de boeken zijn grappig en romantisch.

Toen mijn zus vroeg  of ik haar nieuwste boek wou lenen was mijn antwoord: "uiteraard!" en ik las het in één ruk uit want dit was chicklit zoals ik het graag lees.


Maar ik heb toch een kleine opmerking. Ergens halfweg het boek begon ik mij af te vragen waarom die personages steeds op de vaste lijn belden en daarbij gepaard de persoon in kwestie niet konden bereiken als die niet thuis was of als de hoorn niet goed op de haak lag. Had niemand daar een gsm?

Nee dus.


Blijkt dat het boek al meer dan 15 jaar oud is maar dat het pas vorig jaar in het Nederlands vertaald werd. In plaats van een grote, blinkende, blauw en groene stikker "DE NIEUWE JILL MANSELL" zouden ze een mens toch mogen waarschuwen. "OPGELET! BOEK MET VEROUDERDE TECHNOLOGIE - NU PAS VERTAALD" was beter geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten