Pagina's

woensdag 14 maart 2012

#wijvenweek [dag 3]

Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.


Dit vond ik een moeilijke opdracht. Waarover zou ik mijn mening kunnen geven? Heb ik wel een mening? Ja, over vanalles, maar ik heb ook vaak de indruk dat ik niet genoeg achtergrond heb. Brussel-Halle-Vilvoorde bijvoorbeeld. Mij lijkt een splitsing niet echt nodig, maar eerlijk? ik heb nooit de moeite genomen om echt te begrijpen waar het precies over gaat dus misschien zit ik er wel compleet naast.


Maar na wat nadenken heb ik toch iets gevonden waaraan ik mij erger en dat ik wel even kwijt wil: de fanatieke borstvoedingsbrigade. Ik heb het niet over borstvoeding zelf, ook niet over de gewone voorstanders van borstvoeding maar wel over diegenen die er voor zorgen dat je tegenwoordig als jonge moeder wel heel sterk in je schoenen moet staan als je om welke reden dan ook geen borstvoeding wil geven.

Elke keer als ik reclame zie voor flesjesmelk erger ik mij blauw. Je moet eerst een kindje zien dat borstvoeding krijgt en pas als het wat ouder is mag het een flesje krijgen. Er wordt ook expliciet gezegd "borstvoeding is het allerbeste, blablabla, als je dan uiteindelijk kiest om over te stappen, kies ons merk." Want dat moet zo. Daar hebben die fanatiekelingen hard voor gelobbyd.

Pas op. Ik heb zelf borstvoeding gegeven want ook ik ben daar voorstaander van. Ik geloof dat het effectief beter is en ik ben ook heel blij dat ik het gedaan heb (al heb ik het maar een 3 maand volgehouden). Ik zou mensen ook eerder aanraden om het toch minstens te proberen. Maar als ze niet willen, dan willen ze niet. Welke reden ze ook hebben. Al is het om terug volop te kunnen roken en drinken of om papa mee te laten opstaan 's nachts. Kan mij het veel schelen. Ze doen maar.

Maar er zijn dus mensen die vinden dat dat niet kan. Die boodschap, kies zelf, mag absoluut niet gegeven worden en mag zeker niet in reclameboodschappen van melkpoederproducenten. Juist hierdoor voelen heel wat aanstaande, twijfelende moeders zich onder druk gezet.

Komaan mannen, we hebben het hier over een product dat absoluut niet slecht is voor baby's, niet over sigaretten hé.



1 opmerking:

  1. Hier kan ik mij ook ontzettend over ergeren! Ik heb pas bij mijn vierde kind de moed gehad om na de bevalling te zeggen dat ik echt, jaaaa ECHT, geen borstvoeding wou geven. Ik kan u verzekeren dat die keuze mij een betere moeder maakte.

    BeantwoordenVerwijderen