Pagina's

zondag 25 december 2011

De mier, de leeuw en de spin

Ik heb ooit gehoord dat angst wordt aangeleerd. Ik doe dus mijn best om met Léon neutraal te spreken over spinnen, muizen en ander ongedierte.

Dit zal ik dan ook nooit voorlezen.


Deze zomer hing er in de tuin een spinnenweb met daarin een grote spin. Nu heb ik zelf niet echt schrik van deze beestjes maar fan kan je me ook niet noemen. Stoer liet ik de spin aan Léon zien en hij leek het geweldig te vinden. Hij liep steeds rondjes in de tuin, liep dan naar het spinnenweb en wees ernaar en riep luid "pi" en dan weer opnieuw. En opnieuw. En opnieuw.

Duidelijk geen schrik dus. Mission accomplished! Wat ben ik toch een geweldige moeder.

Tot onlangs aan het ontbijt er een spin over de vloer liep. Ik dacht dat Léon dit wel leuk zou vinden maar hij begon ongemakkelijk heen en weer te schuiven op zijn stoel. Uiteindelijk heb ik het beestje gevangen en buiten bij zijn vriendjes gezet. Dat was het enige wat Léon blij leek te maken.

Ik vraag mij af waar het is misgegaan. (Zou ik dit op de kribbe kunnen steken?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten