Pagina's

dinsdag 24 juni 2014

wk stuff

Omdat er rond het WK heel wat leuke dingen op het net te vinden zijn. Ook voor wie minder van voetbal houdt.

Bijvoorbeeld: de worst-theorie van John Oliver:


Of dit interessante artikel over invloed die extreem-rechts zou kunnen hebben op de nationale ploegen. Al hebben ze voor België ergens een hele oude foto opgediept. Dus doe ik het graag even in hun plaats met het team dat nu in Brazilië zit.

Wie graag statistieken bekijkt, moet op de site van het nieuwsblad zijn. Maar ze hebben zich toch een klein beetje misrekend als het om topsnelheid gaat.
Topsnelheid van alle duivels tegen Algerije:
Topsnelheid van alle duivels tegen Rusland:
Topsnelheid van alle duivels voor de 2 matchen samen (waar onze vrienden van de redactie van het Nieuwsblad gewoon de som nemen van beide matchen -_-):
Meer dan 61 km/u voor Van Buyten! (ter vergelijking: tijdens de 100m halen mannen als Usain Bolt tijdens de laatste meters zo'n 43 km/u).

En tot slot mijn projectje op instagram waarbij ik zo veel mogelijk vlaggen van deelnemers van het WK probeer te spotten. Ik zit zowaar al aan 13 van de 32.
België - Engeland - Spanje & Portugal
Griekenland - Brazilië - Italië
Colombië - Algerije - Frankrijk
USA - Chili - Ecuador
Ik kwam ook de Duitse en Zwitserse vlag tegen. Spijtig genoeg net op momenten dat ik geen foto's kon maken.



2 opmerkingen:

  1. Leuke weetjes!
    Wel vreemd dat je nog geen Nederlandse vlag bent tegengekomen, dat lijkt me zo evident ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja inderdaad, maar ik ga vrijdag naar rotterdam dus dat komt helemaal in orde! :)

      Verwijderen