Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

flatlife*

Tijdens onze vakantie verbleven wij in een appartement. Léon is dat niet gewoon en we moesten hem regelmatig intomen wanneer hij zat te springen en lopen. "Léon, voorzichtig! Niet lopen/springen/roepen. Dit is een appartement. De mensen hieronder en hierboven slapen en je moet oppassen."

Of het nu ochtend, middag of avond was, we vertelden dat de buren sliepen in de hoop dat hij het beter zou begrijpen maar het maakte niet veel uit. Vijf minuten later was Léon al weer wild lawaai aan het maken, hoe vaak we het ook herhaalden. Zo'n dingen gaan het ene oor in en het andere uit.

Dat dacht ik toch. Op een avond leg ik Léon in bed en vergeet ik het muziekje op de babyfoon op te zetten. Ik loop snel de kamer in, duw op het knopje en loop weer buiten. Plots hoor ik Léon zeggen: "Mama, je mag niet lopen! De mensen hieronder en hierboven slapen."

* flatlife is de animatiekortfilm waarmee Jonas Geirnaert in 2004 de prijs van de jury won in Cannes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten