Pagina's

woensdag 20 februari 2013

lepra

Eerlijk gezegd is het niet enkel door mijn fotoboek dat ik hier wat minder postjes plaats. Ik voel mij ook al een tijdje niet zo geweldig. En als je je niet goed voelt, is blogposts schrijven een van de laatste dingen waar je zin in hebt.

Om uit te maken wat er aan de hand kon zijn, zat er maar een ding op: bloedonderzoek. Daaruit is nu gebleken dat ik CMV heb, oftewel cytomegalovirus.

De meeste mensen hebben daar totaal geen last van, ik dus wel. Maar wat vervelender is: de meeste mensen weten het niet wanneer ze het virus hebben en kunnen blijven doen wat ze maar willen, ik weet het nu wel en moet oppassen met zwangere vrouwen in de buurt.

Ik ga gewoon werken en laat er onder mijn collega's nu juist 2 zwangere vrouwen zitten, 1 man waarvan zijn vriendin een kind verwacht, enkele vrouwen die gezien hun leeftijd zwanger zouden kunnen zijn maar misschien nog in de fase zitten waar ze het niet willen zeggen en nog een handvol mannen waarvan hun vriendin/vrouw zwanger zou kunnen zijn maar waarvan ik het (nog) niet weet.

Ik voelde mij dus verplicht om hen op de hoogte te brengen van mijn 'conditie' met als gevolg dat ik (half lachend) werd opgedragen ver uit de buurt te blijven. Op dit moment zit ik alleen in een bureau en het voelde een beetje alsof ik in quarantaine zat. Ik had bijna evengoed lepra kunnen hebben.

Pas nadat ik plechtig beloofd had al mijn lichaamsvocht voor mij te houden (per mail uiteraard, ik durfde het niet riskeren om het hen persoonlijk te gaan vertellen), mocht ik 's middags gelukkig toch met mee gaan eten in de kantine.

the cutting edge cartoon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten