Pagina's

woensdag 25 juli 2012

Bibliotheekproblemen

De Nederlandstalige bibliotheek bij ons is 3 dagen per week geopend. Zei ik drie dagen? Oeps... ik overdreef. Ik bedoel 3 keer. Dit zijn namelijk de openingsuren.

Telkens ik beslis om toch eens wat boeken te lenen heb ik daarna een boete aan mijn been want de dag dat ze teruggebracht moeten worden heb ik net iets te doen (lees vergeet ik dat), op woensdag geraak ik er sowieso niet want ik werk tot 17u en dan zitten we alweer bijna een week verder.

Voor ons weekendje Lissabon besloot ik er toch nog eens naar toe te gaan en een gids te lenen. Toen ik die wou terugbrengen op 3 juli stond ik voor een gesloten deur want het was dinsdag. Ik was vergeten dat hun openingsdag maandag was. Toen ik 3 dagen later, op vrijdag 6 juli dus, een nieuwe poging ondernam, stond ik alweer voor een gesloten deur. Er hing wel een briefje: "De bibliotheek verhuist en sluit van 6/7 tot 31/7. Op 1 augustus verwelkomen we u graag op onze nieuwe locatie." Of ze hebben pas op 5 juli beslist om te verhuizen of niemand vond het nodig om mogelijke bibliotheekbezoekers op voorhand te informeren. Hoe dan ook, ik ben twee keer onnodig tot ginder gelopen.

Dan maar naar de Franse bilbiotheek. Die is 5 dagen op 7 open waaronder zaterdagmorgen. Wat een luxe! Ze hebben ook een uitgebreide collectie kinderboeken. Daar vond ik dit ontzettend leuke boek voor Léon dat ik zelf vrij vertaald in het Nederlands voorlees.
Fais pas le clown - Christian Guibbaud
Léon vindt het zo geweldig dat ik het elke avond moet voorlezen. Ik vrees een beetje dat hij het bibliotheeksysteem nog niet snapt en niet doorheeft dat we het binnenkort terug moeten geven. 

Wat doe je dan als mama? Op zoek gaan naar dat boekje natuurlijk. Spijtig genoeg heb ik het niet gevonden. Op Amazon hadden ze wel twee gelijkaardige boekjes van dezelfde auteur.


Morgen moeten ze toekomen. Ik houd mijn hart vast en hoop echt dat Léon ze even leuk gaat vinden. Dan kan het andere boekje zonder dat hij het weet stilletjes verdwijnen. Terug naar de bibliotheek...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten