Pagina's

maandag 23 april 2012

Graphic novels

Onder het moto het moet niet altijd chicklit zijn, wordt hier ook al eens een graphic novel gelezen. Ergens tussen januari en nu las ik er (maar) drie:

Poulet aux prunes van Marjane Satrapi (2004 - 84 p.)
Na Persepolis wou ik nog een boek van deze schrijfster lezen en dat ga ik in de toekomst absoluut nog doen. Een prachtig verhaal dat onlangs werd verfilmd en waar ik dan ook heel benieuwd naar ben.

Fun Home van Alison Bechdel (2006 - 232 p.)
Een boek met een prachtige cover met zilverfolie en mooie tekeningen vol details. Het verhaal was ook wel goed maar ik werd afgeleid door de enorme hoeveelheid aan moeilijke woorden. Misschien moet ik mijn Engels wat bijschaven en het nog eens lezen.

Habibi van Craig Thompson (2011 - 670 p.)
670 pagina's maar zo prachtig getekend dat ik helemaal werd meegesleept en dat het geen moment verveelde. Dit boek kan ik iedereen aanraden. Als je een graphic novel wil lezen maar niet weet waar te beginnen: kies dit boek. het is absoluut ge-wel-dig! Thompson deed er 8 jaar over om het uit te brengen en ik hoop met gans mijn hart dat zijn volgend boek er wat sneller zal zijn want zo lang kan ik niet wachten (gelukkig heb ik net zijn carnet de voyage (uit 2004) besteld).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten