Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

#wijvenweek [dag 6]

De laatste dag: de dag waarop we mogen stoefen

Als er iets is waar ik trots op ben, dan is het wel dat we Léon tweetalig opvoeden.  Eigenlijk kan ik daar weinig krediet voor opeisen, al heb ik wel de juiste partner gekozen. Mijn vriend is namelijk zelf tweetalig. Niet dat ik daar opzettelijk naar op zoek was, het is wel geweldig meegenomen.

Ik en mijn familie spreken Nederlands met Léon, mijn vriend en zijn kant Frans. Léon gaat in het Nederlands naar de kribbe en binnenkort naar school maar kijkt thuis naar tekenfilmpjes in het Frans. Dat maakt wel dat ik ondertussen mee "Mikkei" zeg in plaats van "Mikki" tegen dit Disneyfiguurtje.


Iets waar ik dan weer helemaal niet trots op ben.

1 opmerking:

  1. super hé...ik heb even getwijfeld om dit te doen, maar met dat we nu in Oost-Vlaanderen wonen vond ik het een beetje raar. Maar als onze jongens naar mijn mama en/of zus gaan wordt er frans gesproken en Yerko kent toch ook al vlot franse woordjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen