Pagina's

donderdag 1 maart 2012

Aha, zo zit dat

Ik heb het probleem van de tiramisu gevonden. In theorie dan, in de praktijk heb ik het nog niet getest, maar toen de ene vriendin mij op mijn mogelijke fout wees, heeft de andere vriendin (die van het recept) het bevestigd.

Dus, voor iedereen die met bovendrijvende koekjes zit. Wat blijkt? Je moet dan wel de eieren opkloppen met de mixer. Als je op het einde alles bij elkaar voegt (eiwit, eigeel en mascarpone) mag je de mixer totaal niet meer gebruiken, maar moet je alles voorzichtig door elkaar roeren. Wie had dat gedacht? Dat stond dus niet in het recept hé! Het recept mag dan wel in het Frans geweest zijn, er stond "incorporez" wat zoveel betekent als "voeg toe". Had er nu gestaan "mélangez délicatement avec une cuillère" dan had ik dat uiteraard gedaan. Of ben ik de enige op deze aardbol die hier geen weet van heeft en stond het daarom niet vermeld?

Bij deze, problem solved. Ik ben van plan een nieuwe poging te ondernemen en zal dan het recept posten want deze tiramisu is zeker de moeite waard, zo lekker en origineel (géén amaretto, géén koffie, zelfs geen laagje cacaopoeder bovenaan)... mmm.

Voor wie het trouwens een beetje beu is om hier naar al mijn misbaksels te moeten kijken, kan ik Paper Pigeon aanraden. Lynn volgt momenteel baklessen en post iedere donderdag prachtige foto's van al haar gemaakte lekkernijen. Om de vingers van af te likken. Binnenkort doet Lynn overigens net als ik mee aan de wijvenweek, ik ben benieuwd wat dat gaat geven...

1 opmerking: