Pagina's

maandag 20 februari 2012

Soep van geroosterde paprika's en kikkererwten

Met al die misbaksels zou een mens nog gaan denken dat ik niet kan koken. Dat is niet waar hé. Alleen bakken wil niet echt lukken. Om het te bewijzen een lekker soeprecept. Ik weet het: soep is op zich niet zo moeilijk, dat kan bijna niet mislukken maar dit is soep met zelfgeroosterde paprika's. Echt waar: ik heb zelf mijn paprika's geroosterd. Ik heb zelf 2 manieren uitgetest.

SOEP VAN GEROOSTERDE PAPRIKA'S EN KIKKERERWTEN
licht aangepast van dit recept

INGREDIËNTEN

  • 4 rode paprika's
  • 1 blik kikkererwten
  • 1 eetlepel  olijfolie
  • 1 wortel
  • 1 ajuin
  • 2 teentjes look
  • 1 chilipeper
  • 1 liter groentebouillon
  • gerookte paprikapoeder
  • chili explosion van Santa Maria

BEREIDING

  • rooster de paprika's: ik probeerde het eerst boven mijn gasvuur maar vond het uiteindelijk handiger om de paprika in brede repen te snijden en te bakken met het vel naar beneden in een hete grillpan met wat olie tot het vel zwart ziet
  • verwijder het vel van de paprika en snijd in grote stukken
  • laat het blik kikkererwten uitlekken en spoel goed
  • snijd de wortel, de ajuin en de chilipeper in stukjes en plet de look
  • verwarm de olie in een pan
  • voeg de ajuin, wortel, chilipeper en look toe en laat even aanbakken
  • voeg de geroosterde paprika en groentebouillon toe
  • voeg de kikkererwten toe en breng aan de kook
  • laat 20 minuten sudderen
  • mix alles goed en kruid met paprikapoeder en chili explosion

SMAKELIJK



Geen opmerkingen:

Een reactie posten