dinsdag 22 januari 2013

Thee

We doen braaf verder met het niet drinken van cola of andere bruishoudende dranken. Niet dat ik het leuk vind, maar het kan alleen maar gezonder zijn. En toen dacht ik: "als ik er twee weken mee kan stoppen, kan ik dat ook wel langer." Dus heb ik mezelf voorgenomen om voor eens en altijd af te rekenen met het goedje.

Thee mag wel van de dokter. Spijtig genoeg heb ik dat nooit lekker gevonden. Maar omdat ik soms toch iets zoets mis na het eten, ben ik mezelf dat aan het leren drinken.

Ik ben begonnen met fancy koude theedrankjes, die ik, tot mij eigen verbazing, nog best lekker vind. Uiteraard ben ik niet zo naief om te denken dat ze ook gezond zijn, maar een glaasje per dag, dat moet er toch wel af kunnen.
(vooral de blueberry white tea is kei lekker)
Voor de echte thee ben ik op raad van enkele theeliefhebbers begonnen met vruchtenthee. Blauwe vruchtenthee want dat was het enige vruchtachtige dat ik in de buurtsupermarkt bij ons kon vinden.

Volgens bovengenoemde theeliefhebbers is vruchtenthee zoet en heeft hij veel smaak. Ik vind het eerlijk gezegd gewoon naar warm water met een flauw smaakje proeven. Pas na toevoeging van drie theelepels agavesiroop vind ik het drinkbaar en dan doe ik er sowieso nog een lepeltje bij om het effectief 'lekker' te maken.

Maar dat is nog niet alles: thee drinken is gewoonweg niet eenvoudig. Om te beginnen moet je inschatten of je het drankje lang genoeg hebt laten afkoelen of je verbrandt je tong. Maar nog moeilijker is het theezakje eruit halen en proberen uit te wringen met het lepeltje. Ik moet steeds opnieuw beginnen. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

1 opmerking:

  1. Voor zoete gezonde thee moet je zoethout-thee drinken. Vind je ofwel in de echte theewinkels, ofwel in de apotheek.
    Dat is de enige thee die ik zonder suiker lekker vind, én het is nog goed voor de maag ook!
    Veel ontdekkings-plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen